W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.

SESJA 2 | 3 LUTEGO 2022

NOWE ŚRODOWISKO PRACY

Jak w cyfrowym świecie zmienia się miejsce pracy i stosunek człowieka do niej? Jak te zmiany wpływają na modele zarządzania w najbliższej przyszłości?

Aric Dromi

Aric Dromi

Założyciel strategicznego think tanku Tempus.Motu i wewnętrzny futurolog Volvo Cars Group. Jest członkiem rady doradczej w NTT Innovation Institute, będącej częścią firmy telekomunikacyjnej NTT Group, zajmującej 65. miejsce w rankingu Fortune Global 500. Poza tym Dromi jest także członkiem Rady Doradczej ds. Innowacji UNLEASH, globalnego laboratorium innowacji, które gromadzi ludzi z całego świata, aby budować trwałe globalne sieci wokół celów zrównoważonego rozwoju ONZ.

Opis sesji

W ciągu ostatniego roku zaszły olbrzymie zmiany w organizacji pracy, które jeszcze przed pandemią wydawały się dość odległą przyszłością. Przyśpieszona cyfrowa transformacja, masowe przejście na home office lub pracę hybrydową, przyśpieszona cyfrowa transformacja i zmiana w podejściu do pracy z work-life balance w stronę work-life integration. Modele przywództwa nie pozostają obojętne na te zmiany, lecz ewoluują wraz z nimi.

W jakim kierunku zmierza więc przyszłość pracy? Czy rozwój technologii sprawi, że pewne zawody przestaną istnieć albo zostaną zdefiniowane na nowo? Jak zmieni się nasze rozumienie pracy zarówno z perspektywy lidera, jak i pracowników?

Dzięki tej sesji dowiesz się:

Jak czwarta rewolucja przemysłowa wpłynie na nasz świat: pracę, edukację, przyszłe zarządzanie i modele ekonomiczne?
Czy rozwój sztucznej inteligencji i wszechobecności automatyzacji sprawią, że duża część dzisiejszej siły roboczej stanie się zbędna?
Historia relacji ludzkości z pracą – od codziennego przetrwania po głęboki związek z naszą psychiką i obrazem siebie
Wpływ industrializacji i każdej kolejnej „rewolucji” z perspektywy kobiet – wnioski dla wszystkich liderów

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz bezpłatne materiały

Broszura cyklu

Broszura cyklu

Poznaj szczegółowo merytorykę całego cyklu, tematy i biogramy prelegentów.

Pobierz broszurę

Cztery konferencje ze światowymi autorytetami przywództwa, dzięki którym staniesz się liderem, jakiego potrzebują Twoi ludzie!

Sesja 2: Nowe środowisko pracy

Zgłoś udział

Cykl Elite Leadership Program

Zgłoś udział

Witold Jankowski

Witold Jankowski

Prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review Polska”

Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.

Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).

Anita Zbieg

Anita Zbieg

Ekspert z obszaru People & Work Analytics, Structure & Work Design, oraz CEO networkperspective.io

Ekspert Work & People Analytics. Analityk sieci i nawyków pracy (np. współpracy, pracy głębokiej). Wspiera firmy danymi w transformacji w stronę hybrydowych modelów pracy. Od ponad 7 lat doradza średnim i dużym firmom, np. mBank, SAMSUNG, Danone czy BEUMER Group. Dzieli się wiedzą pisząc dla Harvard Business Review i wykładając na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje doświadczenie przekuła w narzędzie networkperspective.io, które na bazie danych z systemów firmy analizuje nawyki pracy zespołów zdalnych i hybrydowych i liderom dostarcza informację zwrotną opartą o dane, benchmarki i akcje do podjęcia

dr Agnieszka Szóstek

dr Agnieszka Szóstek

Experience designer, konsultant biznesowy

Autorka "The Umami Strategy: Stand Out by Mixing Business with Experience Design", twórczyni narzędzi wspierających projektantów i badaczy doświadczeń Seed Cards, współprowadząca podcast Catching The Next Wave oraz współtwórca programu dla agentów zmiany w procesie transformacji Become. Bazując na ponad dwudziestoletnim doświadczeniu, zajmuje się strategią projektowania doświadczeń i prowadzi projekty mające na celu tworzenie innowacyjnych rozwiązań przy wykorzystaniu procesu research through design. Współpracowała m.in. z Google, Philips Research, Play, Orange, Allegro, IKEA, TYLKO, ING, Santander, PZU, Tatrzańskim Parkiem Narodowym, Śląskim Urzędem Wojewódzkim i innymi firmami oraz organizacjami poszukującymi pomysłu na to, jak budować emocjonalną wartość swojej marki. Ukończyła studia magisterskie z projektowania interakcji, a następnie zrobiła doktorat z projektowania doświadczeń na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice w Eindhoven w Holandii i wykłada projektowanie doświadczeń w Polsce i za granicą.

dr Agnieszka Szóstek

Joanna Tomala

Praktyk i mentorka biznesu, executive coach

Doświadczenie w biznesie zdobyła na stanowiskach dyrektor finansowej i członkini zarządu w międzynarodowej, globalnej firmie Orange Business Services świadczącej zintergrowane usługi transformacji cyfrowej dla największych światowych marek. Odpowiadała za biznes w Polsce i Chorwacji, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań B2B. Od 8 lat pracuje w środowisku całkowicie cyfrowym i ma doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowym zespołem rozproszonym. Interesuje ją przyszłość pracy,rozwój nowych technologii i kompetencji przyszłości. Po ponad 18 latach pracy w grupie Orange założyła własną firmę konsultingową. Doradza liderom i menedżerom wyższego i średniego szczebla jak efektywnie zarządzać ludźmi, jak ich rozwijać i maksymalizować ich potencjał. Szczególnie bliskie jest jej empatyczne zarządzanie z wykorzystaniem autorskiego modelu CHALLENGE. Model skupia się na rozwoju 9 kluczowych cech lidera, menedżera, czy szefa zespołu, które są niezbędne do poprowadzenia zespołu do sukcesu. Jest mentorką biznesu w Fundacjil Liderek Biznesu i w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Jest autorką bloga i publikacji dotyczących zarządzania, komunikacji, przyszłości pracy i kompetencji przyszłości. Specjalizuje się: Zarządzanie zmianą, Przywództwo, Kultura organizacyjna, Komunikacja, Zarządzanie zespołem rozproszonym, Stylami zarządzania, Przyszłością pracy i rozwijaniem kompetencji przyszłości.

Program konferencji

09:00 - 09:55
Networking
09:55 - 10:00
Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji
10:00 - 10:30
Witold Jankowski
Witold Jankowski
Strategiczny aspekt tworzenia nowoczesnego środowiska pracy
  • Jak trendy technologiczne, społeczne, kulturowe i demograficzne wpływają na procesy i organizację pracy?
  • Czego nauczył nas COVID-19: jak lekcje z pandemii pokazują ścieżki ewolucji środowiska pracy oraz typowe błędy w organizacji pracy?
  • Jak różne strategie i modele biznesowe wymagają odmiennych środowisk i sposobów organizacji pracy? Na czym te różnice polegają?
  • Kiedy niewłaściwe środowisko pracy (nawet wykorzystujące najnowsze technologie) może ograniczać zdolność firmy do konkurowania i adaptacji do zmieniającego się otoczenia biznesowego??
  • Przewodzenie procesem tworzenia nowego środowiska pracy: lekcje i rekomendacje dla liderów
10:30 - 10:45
Sesja Q&A
10:45 - 11:45
Aric Dromi
Aric Dromi
Przyszłość pracy: Jak w cyfrowym świecie zmienia się miejsce pracy i stosunek człowieka do niej?
  • W jaki sposób technologie zrewolucjonizują sposób, w jaki pracujemy, prowadzimy działalność gospodarczą i konsumujemy produkty i towary?
  • Automatyzacja, sztuczna inteligencja, cyfrowe bliźniaki i technologia szybkiego śledzenia – najważniejsze trendy i ich znaczenie dla biznesu
  • W jaki sposób biznes może wykorzystać nowy zestaw narzędzi do nawiązania dialogu z konsumentami?
  • Praca zdalna jako nowa normalność: czy na pewno efektywna?
  • Cyberbezpieczeństwo: jak tworzyć elastyczne środowisko pracy bez narażania organizacji?
  • Jak możesz zachować swobodę, elastyczność i kreatywność w miejscu pracy, łącząc nowe myślenie ze starym?
  • W jaki sposób obecne modele społeczne i ekonomiczne wywierają wpływ na biznes?
  • Jakich kompetencji potrzebują organizacje, aby poradzić sobie z nadchodzącymi zmianami na rynku?
11:45 - 12:15
Sesja Q&A
12:15 - 12:45
Przerwa
12:45 - 13:15
Anita Zbieg
Anita Zbieg
Transformacja sposobów pracy w hybrydzie oparta na danych – metryki, benchmarki, wpływ biznesowy
  • Jak mierzyć proces transformacji w kierunku pracy hybrydowej?
  • Jak zwiększać efektywność i dobrostan zespołów hybrydowych?
  • Jak szacować wpływ pracy w hybrydzie na wyniki biznesowe?
  • Przegląd narzędzi, metryk i benchmarków przykładzie konkretnych firm
13:15 - 13:30
Sesja Q&A
13:30 - 14:00
dr Agnieszka Szóstek
dr Agnieszka Szóstek
Poruszanie się w świecie złożoności – jak opracować właściwy mindset?
  • Problem złożoności dzisiejszego świata (biznesowego, kulturowego i środowiska pracy) w modelu Cynefin Davida Snowdena
  • Jak radzić sobie z złożonością? Przykłady dobrych praktyk, np. Toyoty i metody kartki A3
  • Kaznodzieja, prokurator i polityk – trzy mindsety w warunkach niepewności (na bazie Geerta Hofstede)
  • Jak zmienić mindset na naukowca? Praktyczne porady
14:00 - 14:15
Sesja Q&A
14:15 - 14:45
Joanna Tomala
Joanna Tomala
Trzy najważniejsze aspekty w hybrydowym modelu pracy i zarządzania
  • Zmiana myślenia, środowisko cyfrowe i wspierająca kultura organizacyjna – jaki wpływ mają na sukces pracy hybrydowej?
  • Hybrydowy model pracy jako część nieuniknionej transformacji biznesu
  • Wdrażanie hybrydowych rozwiązań – co działa, a co nie?
  • Jak stworzyć wspierające środowisko pracy (kultura + technologie), które umożliwia płynna komunikację i zarządzanie projektami?
  • Co może zrobić lider, aby zadbać o efektywność pracy w trybie hybrydowym?
14:45 - 15:00
Sesja Q&A
15:00
Podsumowanie i zakończenie konferencji