Były brygadier armii brytyjskiej, konsultant McKinsey & Company. Za dowodzenie 800-osobowym Drugim Batalionem Wojsk Lądowych The Rifles w Iraku otrzymał Order Wybitnej Służby. W McKinsey & Company prowadził projekty wspierające klientów z sektora prywatnego, publicznego i trzeciego w zakresie zmian i rozwoju na dużą skalę, koncentrując się na strategii korporacyjnej, planowaniu, wdrażaniu i przywództwie. Był profesorem wizytującym na Uniwersytecie Oksfordzkim, współtworzył książkę o kampaniach armii brytyjskiej z ostatnich dwudziestu lat, prowadził badania i uczestniczył w wielu seminariach.
Czego liderzy i ich zespoły mogą się nauczyć od armii? Okazuje się, że wiele! Podobnie jak na polu bitwy w środowisku biznesowym mierzymy się z niepewnością, niepełnymi informacjami i nagłymi zmianami, a nasi ludzie potrzebują silnego przywódcy. Jakie więc wnioski z funkcjonowania armii są przydatne dla biznesu i jak można je wdrożyć w organizacji?
Doświadczenia brytyjskiej armii udowodniły, że dziś samo wydawanie poleceń i ustalanie zadań nie wystarcza – liderzy muszą odwoływać się do celu i kontekstu, jeśli chcą zaangażować zespoły w podejmowanie właściwych decyzji i utrwalać postawy proaktywne. Na jakich kompetencjach i postawach liderskich powinien opierać się nowy model przywództwa?
Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.
Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).
Międzynarodowy ekspert, coach, konsultant i trener przywództwa kadry zarządzającej w biznesie, szkolnictwie wyższym i w kulturze, mówca inspiracyjny, wykładowca akademicki. Tworzy autorskie programy przywództwa dla kadry zarządzającej. Posiada 27 lat doświadczenia menedżerskiego w obszarach tworzenia strategii, marketingu, PR i zarządzania wiedzą. Prowadzi diagnostykę skuteczności przywództwa Leadership Circle Profile™ dla liderów z różnych krajów i kultur. Jej pasją jest wspieranie liderów w walce z samoograniczającymi barierami i uwalnianie ich autentyczności, potencjału i odwagi w realizacji wizji. Jako ekspert, trener i coach wspierała z sukcesem klientów m. in. takich firm jak: PwC, Veolia, Roche, EY, ALSTOM, AstraZeneca, Polpharma Biologics, Santander, Saint-Gobain, AVON, Air Products i Warner Music International.
Jest Starszym Konsultantem w SAM Executive Search Poland, duńskiej firmie doradztwa personalnego o globalnym zasięgu. Prowadzi projekty w obszarze rekrutacji, developmentu, onboardingu, outplacementu, planowaniu kariery i doradztwa biznesowego na poziomie wyższych i najwyższych stanowisk menedżerskich. Z sukcesem realizowała zarówno projekty lokalne, jak również na największych światowych rynkach, dla klientów z niemal wszystkich sektorów: przemysł, FMCG, motoryzacja, energetyka, budownictwo, finanse, healthcare, beauty, media. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w biznesie, a przez 5 lat była związana z wojskiem. W zakresie przywództwa współpracuje z oficerami Wojsk Lądowych, Wojsk Specjalnych i Marynarki Wojennej.